PF och påskägg

Idag var en omtumlande dag. Började egentligen igår kväll då jag bestämde mej för att köra lite PF. Vad är nu PF undrar ni (och jag för några dagar sedan men sen har jag läst på) PF är Periodisk Fasta alltså man avstår från mat i tex i mitt fall från kl 20 till kl 12 dagen därpå. Tänkte prova och se om vågen gör några djupdykningar. Kör ju LCHF och det har varit kanon för min mage och hälsa, har inte tagit en omeprazol på månader och sover ganska mycket bättre så det är ju det positiva men sen är det ju så att man ska ju gå ner i vikt också när man går på LCHF men jag har ju banne mej gått upp i vikt istället !!!!! Och det var ju inte riktigt meningen,,,,,Men att slippa ha ont i magen och sova lite bättre är ju faktiskt väldigt bra, Men jag har läst och läst och läst och hittat att man kan köra detta PF och tappa några kg. Så jag tänkte ge det en chans, och första dagen idag gick riktigt bra. Inga problem alls att hoppa över frukosten /som jag ALLTID) ansett vara det viktigaste målet på dagen men jag får nog omvärdera det, får äta frukosten vid 12 istället.
Sen var det det här med min älskade hund också, igår fick vi ett paket från älskade syster med familj som innehöll choklad och godisägg till påsk samt ett par söta påskdekorationer. VI hade ju både Linn och Daniel och Josefin på kvällsmiddag så jag lade in godsakerna i skålen på mitt kontor, Kl 915 på jobbet fick jag ett sms från Berra att du måste nog köpa nya chokladägg för Max har ätit upp de vi fick från la France !! Han hade ingen aning om att det är livsfarligt för hundar att äta choklad, vilken tur han sms mig, Det blev till att ringar runt för att försöka få tag i en arbetande veterinär så det blev att packa in hunden in till djurkliniken Eskilstuna och se till att han kräktes upp alltihop !!!
Det verkar som det gått bra, han verkar ok nu ikväll men tänk om inte Berra ringt mej utan åkt iväg . då kanske vi hittat en livlös isbjörnshund när vi kommit hem.......Kan inte föreställa mej hur det skulle kännas helt enkelt gräsligt.
Nu är det fredagskväll och jag har inlett fastan med ett glas rött !!
Helgen är här

see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback