Stockholm igen

Ja idag var det till att åka till Stockholm igen, denna gången på miljöombudsutbildning. Börjar bli en van tågresenär nu, men nåt som jag nog aldrig vänjer mej vid är Stockholmarnas tempo i centralstation och tunnelbanan på morgonen (och för all del på kvällen också) Kan inte förstå varför alla har så förbenat bråttom ??? Kan de inte kliva upp ur sängen en kvart tidigare så de slippar springa och stressa så förgjordat ? Frukosten tar de ju i alla fall i farten på Pressbyrån ......Nja nu generaliserar jag kanske lite men hallå, tat lugnt för tjyvingen.
Kursen var intressant med bara 3 deltagare, men intressanta diskussioner blev det i alla fall. Och Lchf gick finemang, vi käkade lunch på en asiat-buffe, jag skippade riset och käkade kött och grönsaker. Och jag avstod winerbrödet till eftermiddagsfikat, duktigt va ? I kväll blev det blomkålspure med entrecote (färdigstekta från frysen) Och sedan en tv-kväll i soffan: farmen, Mästerkocken och Inkognito och de 2 senare var riktigt bra. Ser fram emot fortsättningen av Mästerkocken !

Nu blir det sängläge med boken jag köpte på Centralen: Tantsnusk på högst nivå

see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback