Fredagsmys

Kvällens lchf


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag bara måste testa några lchf-recept nångång. Det ser ju så gott ut :)

Hur är det med kalorier i den kosten? Räknar man sånna?

Svar: Nej man räknar inte kalorier bara kolhydrater. Utesluter alltså allt socker, potatis pasta ris frukt(tyvärr men innehåller för mycket fruktsocker) och äter mycket grönsaker proteiner i massor, grädde och smör som ger smak och mättnad . Man blir verkligen mätt och småäter inte. Men jag måste erkänna att jag har svårt att skippa potatisen. Men i kväll gjorde jag köttfärssås och till det stekte jag vitkål och det blev jättegott, så pastan kan jag klara mej utan och ris har jag aldrig varit förtjust i. Frukt är lite svårt att vara utan men man kan äta bär i stället och mörk choklad i liten mängd.
annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback