Baksugen

Det där med att man inte får äta bröd när man kör LCHF, det är en myt som jag nu kan avliva. Jag har idag bakat sk oopis ett bröd gjort på ägg philadelfiaost och lite fiberhus och bakpulver och salt. Ser ut som bröd och smakar som bröd med konsistens som bröd, Tack för det receptet, hittat på nätet förstås ! Nu kan jag variera mej och behöver inte äta knäckebrödet när jag är sugen på bröd. Och sen har jag bakat semlor, de ni !! Bakat på ägg sukrin mandelmjöl lite kokosmjöl och bakpulver och grädde. Ska bli spännande att prova i helgen ! Ska fyllas med grädde och mandelmjöl blandat med lite sucrin och inkromet, men jag lovar Berra ska få vanliga !!
En härlig vinterdag var det i alla fall lite i kallaste laget, minus 21 i morse och - 16 mitt på dan så det fick bli korta promenader med Maxen. Men några härliga vinterbilder fick jag till i alla fall.
Nu är det bara 2 veckor kvar innan vi far ner till Chamonix, ska bli så kul, var så länge sen vi var där.
see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback