tok-klåda !!

Ryggen kändes i morse, när man släpa blå backar med tunga varor i...så jag tänkte att jag tar en eller två tabletter...Men vad ska man välja tänker då apotekstanten...Voltaren gick åt fanders sist, allergichock med klåda över hela kroppen, ipren är ju så där för magen och alvedon ja det är ju alltid bra...Men jag kollade in medicin-lådan och hittade ett paket Eez där. Jag testar dom tänkte jag, mitt dumma nöt, det kanske bara var en engångsgrej det där med voltaren effekten....kan ju vara nåt annat än diklofenaken som orsakade....Men ack vad jag bedrog mej, det var visst Diklofenaken som orsakade reaktionen vilket jag blev varse efter nån timma....Tvi vale vad det började klia...fötter och händer var värst, slängde i mej ett par Loratadin men vad hjälpte det ? Nada !! Slängde mej på telefon til doktor Rutger men där sa telefonsvararen att de gått hem för dagen !!! Då klev jag upp till Vårdcentralen i Huset för att se om nån snäll läkare kunde skriva ut lite Betapred (kortison) till mej. Där fanns inte en själ !! Tog en nummerlapp, på en annan lapp i receptionen stod det Kommer strax, men jag väntade i 10 minuter och det tycker jag nog inberäknar strax utan att nån kom dit. Så det var bara att kliva ner i gen till apoteket. Ringde istället upp VC och knappade in telefonnummret och de skulle ringa upp en timme senare. Dryga 75 minuter senare ringer de upp bara för att meddela att jag minsann inte tillhörde deras vårdcentral så jag fick nog ta och ringa min egna ;-( Där fick jag nästa telefontid om en timma och vid utsatt tid ringde det och ringde det men när vi svarade så tutade det bara.
Efter mycket om och men och telefonsamtal fick jag till slut tala med en snäll sköterska som lovade att prata med läkarna så jag kunde få lite tabletter, men hon påpekade snällt att det var inte säkert att lä'karen skrev ut utan att se mej....VAD FAN SKA HAN SE ???? det syns inte utan på, inga utslag bölder eller liknande bara invärtes klåda !!
Men jag fick i alla fall mina tabletter efter nån timma så jag kunde börja behandlingen, skönt !!!
Nu kommer jag aldrig mer prova med Diklofenak, får hålla mej till Alvedon o liknande
Nu blir det fredagsmys med guben !!

see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback