Städarsöndag

Ja det säjs ju att söndag är vilodag men för en hårt arbetande kvinna i dessa tider så finns det inga såna dagar, hihi. Nej för bondmoran på landet är det bara att ta tag i städningen inne när guben sitter på traktorn och plöjer hohojaja, ja tyar inte som Raskens Ida sa..
Tog i alla fall lite sovmorgon (och det fick nog inte Ida göra på sin tid) och efter frukost en promenad med kreaturet Max, Sen fick det bli städning både uppe och nere, och däremellan lite mat och kaffe.
Solen sken genom de skinande rena fönstren SKULLE jag vilja skriva men men den är inte renare nu i kväll än de var i morse tyvärr men putsa fönster tycker jag nog är karlagöra !! Får väl se mej om efter en städfirma som gör det och utnyttja Rut kanske, ja nu mena jag inte dej mor utan avdraget Rut !!
Efter slöande i tv-soffan ska jag nu försöka mej på att sova några timmar....Har gått sådär på sista tiden men nån gång måste det väl ändå hända att jag kan sova en hel natt ??


see you

(ps 1 månad kvar idag till SEMESTER)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback