Mätt !!

Dagen på jobbet var intensiv, full fart från det man kom till det man gick därifrån kl 16, många härliga kunder !!
Efter en lång bussresa hem, (ja pga alla stopp med ungar som gick på och av) (men det var skönt att knoppa in lite) så blev det soppkok i köket. Hade inte planerat för nån kvällsmat så det fick bli lite trattkantarellsoppa,, varm och go så här i höstmörkret. Sen blev det veckans andra arobicpass nere i gympasalen, Annas glada pass gjorde mej rejält svettig !! Så efter dusch och lite mat så fick det bli sänghäng framför tv-n. och på torsdagar är det ett riktigt matprogramsmaraton : Börjar med Kockarnas kamp sen bakarnas kamp och sen min stora favorit Masterchef USA, med allas vår Ramsey ! Ett kul program med många twister och superduktiga amatörkockar. Men i kväll var stresstestet inte så jädrans märkvärdigt, det skulle jag nog ha klarat av: de fick 6 ägg och skulle löskoka ett, helsteka ett, pochera ett och göra en omelett på de tre sista. Och bara 1 (en) av tre klarade att löskoka ägget !!!!
Det som jag gör perfekt !!! I kokande vatten läggs ägget och kokar EXAKT 5 minuter, då blir det perfekt men det får inte stormkoka bara sjuda !!
Så mina vänner kokar man ett perfekt löskokt ägg,
Nu ska jag slumra in ett par timmar, sovmorgon i morgon och sen jobb 10-19 får hoppas Berra har maten klar och drinken redo när jag kommer hem med sena bussen,,,,


See you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback