ledigt eller inte....

Ja idag var man ledig, från jobbet alltså. Men upp vid halv åtta frukost och tidningsläsning och sen iväg till vetrinär Eva för vaccinering OCH vägning av Maxen, och det gick så bra ! Han hade tappat 2 kg så hon var så nöjd med oss, Kul att det lönat sig att hålla igen på maten för lilla gubben, vill ju inte att han ska få ont i lederna han börjar ju bli lite till åren,
Sen hem och ut i skogen, först tog vi Hallstavallen ett par varv och därefter upp till "vår skog" för att se om det fanns nån liten svamp att plocka. Blev väl sisådär en och en halvtimmas promenad, härligt soligt väder !!
Sen hem för lite Kesoplättar och blåbär, smaskigt !
Sen var det bara att börja skära äpplen, fick en kasse av Lotta på jobbet så det blev några liter äpplemos till frysen, Blir bra till gröten i vinter!
Sen skulle det klippas gräs, och där gick det åt fanders.....Jag hade en nära döden upplevelse kan man säga....I gräset låg en j***a elkabel gömd, klipp klipp så var den i 2 delar....Ja den en delen sitter numera fast i gräsklipparen......Så det blir till goa herrn som LAGT DEN DÄR FÖRBENADE SLADDEN I GRÄSET till att reparera gräsklipparen i morrn och klippa gräset färdigt själv !!! Jag är glad att jag klarade mej med livet i behåll.
Nu har jag varit på gympapass nummer 2 för säsongen, ätit god ugnsbakad lax och broccoli och kollar in nya kockprogrammet på fyran,
En händelserik dag i mitt liv,

see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback