Helgslut

Ja så var då den här helgen tillända, nu är det bara x-faktor kvar att titta på och sen till sängen....
Fredagsmys blev det och där satt vi framför tv-n med våra mobiler och lekte guben och jag...Sen blev det lördag med lite jobb för mej och på kvällen kom Lisa och Svante över på lite Raclett-Pokerkväll. Trevligt, gott och som vanligt kvinnlig dominans på kortspelet !! Förstår inte att ni gubbar är så jädrans usla på poker :- )
Framåt halv ett var det dags att krypa till kojs.
Jag somnade gott men vaknade efter ett par timmar med en kontig känsla i kroppen...Sov lite halvoroligt resten av natten, och kl 9 klev jag upp och upptäckte stora röda blaffor på kroppen !! Jag hade drabbats av nån sorts nässelutslag !!! Inte snyggt och dessutom kliade dom. På magen, i pannan på där arm och hand möts och precis där skinkorna möter troskanten. !!
Och inte vet jag vad det beror på heller !
Tog i alla fall bilen till skogen för att rasta jycken och leta svamp, och det hittade jag MASSOR ! Det hade fullkomligt exploderat efter veckans sol-regn Fullt med trattisar så jag fyllde bärkassen !
Sen blev det en sväng till Hallstavallen där jag promenerade runt spåret med Max så vi fick lite mer motion !
Väl hemma var det bara att börja rensa, inte fullt lika kul men ett måste naturligtvis. Nu ligger svampen på tidningar och torkar.
Men jag mådde fortfarande inte bra så jag slängde i mig ett par allergitabletter som förstås inte hade så stor verkan så efter det slängde jag i mej ett par kortison tabletter också.
Kan väl inte påstå att de hjälpte så himla mycket heller men lite bättre blev det så jag kunde fixa lite käk till mej och gubben, ikväll fick det bli lax och pressad potatis !!
Får se hur jag mår i morrn och om utslagen är kvar då får det väl bli en pling till farbror doktorn och se om han kan göra nåt !

Nej nu får det vara nog gnällt

en bild på svampskörden ska ni få i alla fall
see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback