Semestervecka

Tänk vad fort en semestervecka går, vips efter den börjat så är den slut.....Men jag har haft en jättehärlig vecka, det är väl därför den gått så fort förmodligen. Den började i strilande regn och slutade i sommarvärme ialla fall.
Första dagarna tillbringades i Lund hos Sandra och Daniel, mysigt ! Det är en underbar liten stad, att strosa runt i mysiga restauranger och cafeer, affärer och kullerstensgator. Ja ja mina ben är ju inte så förtjusta i dessa och förstås gjorde jag ett platt fall vid en av mina promenader på stan, Resultat ; blåmärke på handen och ett litet märke på knät, men det är ju det vanliga med mej, kan inte hålla mej på benen. Vill tillägga att jag var spiknykter !!!
Vi tog en tur till Tirups örtagård, det har blivit ett måste för mej när jag besöker dottra, en härlig oas ett par mil utanför stan. De har plantskola, fik och en mysig butik med allehanda prylar i som te, honung, trädgårdspryttlar och temuggar mm mm.
www.tirupsortagard.se titta in får ni se. Jag kunde ju den här gången köpa med mej en mängd växter också, härligt det blev en hel del i bilen.


Resten av tiden i Lund-Malmö tillbringades med att leta klänning till det stundande bröllopet, jag tror jag besökt varenda damklädesbutik och provat otaliga varianter, men till sist hittade jag en som får duga.  Sista dagen i Lund för mej tog jag mej en tur till Botaniska trädgården, så underbart med all blomprakt, där fick kameran jobba lite .
På onsdagskvällen hämtade jag Sandra vid jobbet och vi for upp till gamla Eskilstuna igen. Här träffade vi på kära syster och systerdotter och mor och far. Torsdagen blev det grillkalas för Daniel som fyllt år. Huset fullt av gäster och grillat kött i mängder med goda tillbehör, jag tror alla blev mätta och belåtna. Lilla Selma som var på besök charmade alla, en riktig sötnos.
Fredagen blev det en tur till stan igen och lite grillning i Ekbacken på kvällen och igår hade vi Tacoafton här hemma, tjejerna spelade spel i köket medan grabbarna kollade nåt jädrans fotbollsmatch framför tvn.
Nu är det söndag, Sandra har åkt hem och huset är tomt och tyst..... Vi ska ta en tur in till stan och spela lite minigolf har vi tänkt eftersom solen skiner så varmt.
Så nu är det bäst jag fixar till mej innan jag blir upphämtad.


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback