Raskens Ida

eller möjligtvis Karl-Oskars Kristina, så kände jag mej idag när jag hjälpte Berra med att sätta potatis. Jag tyrar inte mer  hörde jag om och om i huvet men det var bara att kämpa på, Jag är ju stark och i mina bästa år eller ???? Ont i ryggen och ont i armarna fick jag i alla fall är ju inte precis van vid sånt arbete men nu är det gjort i alla fall och skönt är det ! Och vi hann innan regnet kom också ! Kan inte låta bli att tänka på programmet Bonde söker fru, tänk om de skulle låta de små söta töserna som söker att sätta potatis en eftermiddag.....När det blåser halv storm, man får verkligen skit under naglarna det kan jag lova.....Nej fram för ändring av konceptet, spela in på höst och vinter när det verkligen visar sig hur det är att vara bondhustru ! Inte bara sommarsött med sköna bad, grillning och rosevin på altanen....Det är klart att det finns också men allt är inte rosenrött !!


Nu har jag iallafall tagit itu med kvällsmaten och den består i kväll av squash-blomkålssoppa med ostflarn till mej och skogaholmare till Berra. Får se om han gillar soppan men han får väl äta sig mätt på mackorna annars....


Sen ska jag ta mej ett välbehövligt bad, denna gången i badkaret inte i poolen, lite för kallt för det
idag.
Imorrn blir det jobb igen och på kvällen sommarmiddag med Xtravaganza, ska bli kul.

see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback