Våren är här !!

Ja äntligen är våren här !!! Varmt soligt och härligt !! Tog en riktigt lång promenad med Voffsen, så himla skönt i skogen ! Ingen is kvar så det var riktigt lätt att ta sig fram. Sen blev det en tur till Plantagen som hade nyöppning med lite extrapriser så där trängdes jag med Eskilstunas pensionärer. De lockades väl av gratiskorven utanför kan jag tro :) (jag hade inte ens sett det erbjudandet hihi)
Men jag tog en vagn och fick ihop en hel del erbjudanden, bla 6 säckar jord (skit-tunga) lite fröpåsar penceer och tulpaner !
Jag älskar tulpaner just nu, måste ha färska hemma hela tiden.....Så härligt och så många underbara färger det finns !!
Sen var det bara att köra den astunga vagnen till bilen, lasta in alla jädrans säckar och så hem igen och där skulle säckjäklarna ur bilen också......Pust rena rama styrketräningen ! Sen blev det till att plantera och så i växthuset Underbart !! Kaffet på bänken i solen var också underbart !!
Jag har verkligen njutit av min lediga dag idag, nu har jag fått lite energi för morgondagen på jobbet som kommer att bli intensiv med en massa jippo på Gallerian!





see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback