Vaken !

Ja säger då det, jag överlevde natten och vaknade (med hjälp av B´s telefon) i rättan tid ! Och nu har tidningen lästs och frukosten intagits !
Nu är det bara att ladda för dagens arbete och idag är det dags att hylla alla kvinnor på "vår" egna dag !!
Internationella Kvinnodagen !! Jag som i hela mitt liv arbetat i typiska kvinnoyrken, jag menar på apotek och i barnomsorgen är männen lätträknade det vill jag lova. Så jag har inte mött så mycket orättvisor på jobbet. Men man läser ju hela tiden om kvinnor runt om i världen som lever under fruktansvärda förhållanden. I dagens tidning fanns en enkät där man frågade folk på stan vad de gör för jämnställdheten. Jag försöker göra något i det lilla Vi har ett fadderbarn (en tjej) i Afrika närmare bestämt i Benin. Så jag hopppas jag bidrar till att hon får en dräglig uppväxt, möjlighet till utbildning och en chans i livet. Det känns väldigt bra att göra något i alla fall.
SOS-barnbyar är något som gör skillnad !

www.sos-barnbyar.se

see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback