Sköna Söndag

Idag var det söndag igen, förstår inte hur fort helgerna rusar förbi,vips så är den slut !! Skönt med sovmorgon i alla fall, sen frukost. Sen satte jag igång med långkoket, hade bestämt mej för att göra en Chili gryta som de visade på nyhetsmorgon i går men i en lite snällare variant med bla högrev selleri rökt fläsk och paprika lök vitlök och chilifrukt och en massa kryddor. Skulle koka ca 3-4 timmar så jag fick användning av min fina tjusiga franska gryta som jag inhandlade för ett par veckor sen. Hade sneglat på den i flera år men priset har avskräckt men sen lagom till februarilönen kom så hade Cervera sänkt priset med ca 800 kr och då kunde jag ju inte hålla mej utan slog till på en fin röd keramikgryta, jag är så glad och lycklig löjligt va ??? Men snygg är den eller hur ?


Grytan har stått och puttrat nästan halva dan, och när det var dags att smaka så fick vi sällskap av Linn Mattias och Daniel, tur det för jag hade gjort en stor sats !! Det var riktigt gott faktiskt, kommer jag göra flera gånger var så säker.
Annars har jag ägnat mej åt hundpromenad, skidskytte och lite upprensning i växthuset. Fönstren hade börjat öppna sig på det så värmen är på väg och ska kanske börja lite lätt med nån slags sallad kanske. Ska nog köpa på mej lite ny jord till drivbänken så jag kan sätta lite frön kanske i veckan ......Det kliar i mina fingrar, ja inte är dom gröna precis men jag önskar de vore det !!


Nu är det dags att packa väskan för träning i morgon bitti före jobbet. Är så skönt att ta ett pass på morgonen, brukar nästan vara själv där och sen en härlig dusch som avslutas med en kvart i massagestolen. Sen är man redo för att jobba till kvällen.


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback