Dags för ny diet ??

Har införskaffat en ganska kul bok :

En LCHF kokbok, kan man väl säga skriven på Katrins speciella rättframma sätt !! Och jag tänkte att jag skulle ge
det en chans....LCHF alltså....Låter ju helt ok att smälla i sig ost grädde kött och bea sås.....och choklad, mörk choklad som jag ääääälllskar !!! Skämt åsido, det är ju många som förespråkar denna kost och som faktiskt mår bra av det OCH går ner i vikt !! Jag har ju redan provat att dra ner på kolhydraterna och kan nog driva det lite längre....ialla fall ett par veckor.
En del goda recept bjuder hon på också bla blomkålsmos som blivit mitt favorittillbehör till kött (inte Berras förstås men han behöver ju å andra sidan inte tänka på figuren ;() Smaskigt med grädde smör och ost som smaksättare. Och träningen är jag ju redan inne på, den här veckan har det blivit 1 omgång på gymet, ska nog bli minst 1 gång till den här veckan och igår tog jag ett gympapass i GLIF´s anda, kul och svettigt !!!
Det är ju ca 4 veckor kvar till påsk, få se om jag kan ta ett par kilo tills dess, ska bli intressant att prova. Ägg till frukost är ju inte fel, våra ekologiska är smaskiga om jag får säga det själv.
Många små babybel ostar har jag också införskaffat för det ska man klämma i sig om man blir sötsugen allt enligt Katrin :) Nu dricker jag min andra kopp te för kvällen, sen blir det till att ladda tvättmaskinen med träningskläderna så de är färdiga tills passet i morgon.
Imorrn är ledig dag från jobbet så jag hoppas på fint vårväder så det blir en riktigt lång promenad med Maxen.



see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback