Baksug och knän som sviker

Hade tanken att gå på gympan i kväll men fick dessvärre lite ont i knäna och eftersom jag vet att gympan oftast slutar med trötta knän så väntar jag med träningen till i morgon bitti innan jobbet när jag tar ett pass på xtravaganza istället.
Jag var där i går morse, först som vanligt och sen började damerna i den högre medelåldern slinka in, de tar väl sovmorgon förstår jag......Det verkar vara ett glatt gäng och när jag höll på att göra mej klar efter duschen kom en av damerna in och grävde i sin väska efter ett par papper. Kan det här vara nåt sa hon och gav mej ett av dom. Det visade sig vara ett recept på knäckebröd !! Eftersom vi (iaf jag) går på kolhydratfri kost så är ju bröd förbjudet och då är man ju jädrigt sugen på just bröd så när man får tag i ett kolhydratfritt bröd så är ju lyckan gjord. Sagt och gjort jag tog tacksamt emot receptet och efter inskaffande av en del av ingredienserna så slängde jag ihop degen idag efter jobbet. Och det var verkligen superenkelt !!  Här kommer receptet på krispigt knäckebröd :
200 g solroskärnor 2 dl linfrö 2 dl sesamfrö 2.25 dl kli (jag tog kruskakli) 2 msk fiberhusk 2 tsk salt allt detta blandas med 5-6 dl vatten. Sätt ugnen på 160 grader och låt "degen" svälla några minuter.(ja ugnen kan ni förresten sätta på innan ni rör ihop) Sen fördelar ni röran tunt på 2 ugnsplåtar med bakplåtspapper på . Ställen plåt överst i ugnen och en längst ner och grädda 35 minuter sedan byter ni plats på plåtarna och gräddar 35 minuter till. Låt svalna och bryt i bitar.
Har just provsmakat med lite smör på och en kopp te och det smakade......SKITGOTT !!! För att inte tala om hur nyttigt det är sen, min mage jublar !! Tror dock inte Berra blir lika förtjust men det gör inte ett dugg då blir det mycket mer till mej !! Kan tänka mej en ostbit på också kanske till ostbrickan med det lilla röda vinet till.....Får nog prova i helgen.




ser smaskigt ut va ??


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback