2 dar i rad

Blev det grillat och sol !!! Tog en kaffekopp i solen när jag kom hem från jobbet, Berra hade ställt fram trädgårdsmöblerna vid poolen i solen och det var ljuvligt att sitta där och njuta en kopp kava !!
Sen blev det lite grillat nu i kväll alltid lika gott !! Nu ladder vi för efterrätt färska jordgubbar och grädde,  ja inte svenska förstås men de var stora och goda !!!
Dricker samma vin som i går, ja jag lyckades inte klämma hela flaskan då utan fortsätter i kväll och det var ett jäkligt gott vin. Altos de Raiza, ett Rioja vin från 2009 riktigt riktigt gott !! Jag brukar inte bli till mej över vin men det här kan rekommenderas. Går väl förmodligen inte att köpa på systemet eftersom jag fått det från min vinklubb men ska nog försöka få tag i det igen. det här står som information om vinet :


Doften är ung och fruktig, full med jordgubbar, hallon och skogsbär. Smaken är rund med balanserande syra och tanniner, full med solmogna jordgubbar, hallon och skogsbär. Servera något under rumstemperatur, mellan 16 och 18°C.
  • Vincente Gandia är Valencias och ett av Spaniens ledande vinerier som får både inhemska och internationella utmärkelser för sina många viner. Altos de Raiza Tempranillo är ett härligt fruktigt rött vin, perfekt till den krämiga pastan, rätter med kalv- eller griskött, eller bara som det är.

    Riktigt gott till vårat grillade kött med tillhörande sallad, Gubben åt sin gamla potatis :) Jag öste på med lite avokado !!

    nu blir det efterrätt

    see you

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback