regn sol regn sol regn

Ja det är omväxlande väder må jag säga. Ömsom regn ömsom sol, och kylan håller i sig....I dag var lite varmare än i går ca 10 grader men men det är ju för tusan juni !!! Hoppas det hinner bli lite varmare till den 16 i alla fall !
Nu är det mesta i klädväg färdigt i alla fall, klänning skor till mej kostym skjorta och slips till Berra. Vi blir så stiliga så. Och håret är nyfärgat i dag, fick bort det röda som jag fick in sista gången, så nu är det bara mörkt brunt igen.
Har bjudit Berra på mina kesoplättar i dag till frukost, och han tyckte de var riktigt goda faktiskt. Men han tog ju sylt till dom förstås själv föredrog jag blåbär, mitt favvobär just nu, dyra men ack så goda !! Får nog ge mej ut i skogen och plocka lite i sommar......not.
Men nyttiga och goda är dom rackarna !!


Sen hann jag med att plantera lite emellan skurarna så nu är båda poolkrukorna planterade och gurkplantan i jorden i växthuset och sen hann jag med att så lite nya salladsfrö, andra omgången. Men mina fina pelargoner som står i källaren hann jag inte med att plantera om.....får se om jag hinner nån kväll den här veckan, de blommar så fint där inne.


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback