sol och regn

Ja så var det bara 5 dagar kvar att jobba innan semester, så jag tränade lite på att att ha sovmorgon, och det gick så bra. Frukost i solen fick jag av Berra, och eftersom sommargrannarna lånade hunden på promenad tog jag cykeln bort till Ekbacken för att kolla läget. Det var en skön cykeltur, lagom varmt och lite blåsigt ! Knyckte lite Rabarber och sallad innan jag for tillbaka. Väl hemma blev det lite kaffe men regnet drog ihop sej och det började droppa. Eftersom Berra gnällt över att bullarna var slut så fick jag baksug :)
Det blev en rabarberpaj, en bulldeg och till slut en foccaccia till kvällen, kände mej så effektiv !! Och nu får jag lön för mödan det luktar ljuvligt i köket !!!!
Bullarna står på andra jäsningen och jag ska bestämma vad jag ska lägga i foccaccian.....rosmarin eller tomater eller både ock......får se vad det blir.




see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback