slut på sommaren ?

Augusti är snart slut och så är väl sommaren också kan jag tro....Tror inte riktigt på brittsommar, indiansommar eller vad sjutton man nu kallar det..Förresten började sommaren nån gång ? Enligt tidningarna har det bara varit 5 dagar med 25 graders värme i Sverige så man kan verkligen sjunga med Tomas Ledin i Sommaren är kort i år !!
Men semestern var utmärkt ändå¨, hann med både jordgubbsplock, Zoobesök, Gotlandsvecka och en hel del plaskande i poolen. Och vila och sovmornar och lite för mycket god mat och dryck....Och det syns på vågen nu,,,,Bara att ta tag i det men det är ju så svårt !!! Men som jag alltid har sagt + och - är vad det handlar om, ju mer man stoppar i sig desto mer måste fläsket röra på sej och jag tycker nog jag kommit igång med träningen ordentligt. Jag siktar ju på 2 gånger i veckan på gymet och 1 eller 2 gånger i gympasalen och däremellan får det väl bli en och annan promenad med jycken !
Nu i helgen har vi tagit 2 riktiga långpromenader till svampskogen, ca 1½ timmes promenad och fullt med både gula kantareller och trattisar i påsen (ja egentligen ska man väl säga korgen men jag har ju aldrig korg när jag plockar det får duga med en plaskkasse)( och den får inte tas fram förrän man hittat första svampen, allt enligt min läromästare (pappa)
så det blev lite svampsås i går till fläskfilen och idag slog jag till på kantarellpaj, riktigt smaskigt om jag får säga det själv (och VEM ska hindra mej)
Nu väntar en ny arbetsvecka som avslutas på lördag och sen tar jag bilen ner till Linköping för konsert med husguden Lasse Winnerbäck tillsammans med en av mina äldsta vänner, ska bli så kul !!
 
 
see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback