Sommarsött

Måste ondgöra (vilket jäkla ord förresten) över detta program som min käre make är så förtjust i !! TÄnk om de kunde vända på programmet och visa hur det är när vinden viner snön ligger djup och huset inte går att få varmt och varmvattnet är slut elen blinkar och gubben måste ut till djuren tidig morgon och sen kväll och däremellan en sväng till skogen för att hugga lite ved ???Jag menar bara att som programmet är upplagt nu är det rosenrött skimmer, solnedgångar grillningar och mysiga stunder på stranden...och det är klart att det där finns där också, (ja kanske inte stranden) (inte här hos oss i alla fall) men det är ju ganska så sällan det händer. En bonde har alltid nåt att göra på gården, de få stunder han kan slita sej är få räknade, jag undrar om de små töserna som söker till programmet är medvetna om det. Hur det är på våren när det är vårsådd eller på sensommaren-hösten när man knappt ser till karl för det är jobb mellan 6-23 varje dag, ja verkligen varje dag !! Och få vara beredd på att vara ensam på valborgsmässoafton för då ska det sås eller harvas eller skippa kräftskivor i augusti......Nä visa det rätta livet på landet, får se hur många som är intresserade då ??? Men jag vill inte byta, tro inte det jag trivs som fisken i vattnet med min käre bonne, efter 30 år vet man hur det  är !! Ska han vara ledig får man dra iväg med han nånstans långt från traktorer och tröskor.

  en väldigt beskedlig bonde :)

see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback