helgmys

Ja vi hade ju tänkt grilla ikväll, vädret var strålande när jag kom hem vid halv fem. Gick en sväng med maxen och Berra gjorde fredagsstädningen (damsugning och tork av golv) (duktig pojke) Planterade några örtplantor jag köpt på torget, i kruka i växthuset, satt en stund i solen och njöt och sen gick jag in för att förbereda maten. Berra gick för att fixa grillen och då bröt helvetet löst !!! Det började blåsa stormvindar, regnet piskade mot rutan så det fick bli grill i ugn istället, kunde ju inte jaga ut stackarn vid grillen i regnet :(.
Men maten gick att äta iallafall fast det inte blev kolgrillat fast lika gott blev det inte.... Men rödtjutet smakade bra, men lite ensamt (Berra festar ju på starköl) Saknar sällskapet vi haft de senaste veckorna.......
Nu håller guben på med sin nya telefon, han har fri surf och jag har introducerat honom i wordfuet-träsket, hahaha snart är han fast, då kan vi ligga bredvid varann på kvällen och spela med varann, ojojoj så livet har förändrats med smartfones......Nej det är bättre irl även fast jag tycker det är jädrans kul med tekniska mekaniker....
Nu stundar ledig helg halleluja !! Sovmorgon 2 dagar i rad, jäklar den som väcker mej före halv 10




see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback