Gympa igen

Efter en veckas uppehåll (drygt) var det dags för ett gympapass igen, blir inte så mycket av den varan när släkten är på besök, då har man andra roligheter för sig !! Men i kväll kändes det riktigt bra med ett pass i gympasalen. Och att se Anna leda med ett stort leende på läpparna hela passet igenom gör att man tar i ordentligt, så det känns i lederna i kväll kan jag lova. Men det hindrar inte mitt ordinare styrkepass i morgon bitti på xtravaganza före jobbet.
Idag var det verkligen vår i luften. När jag åkte hem från jobbet stod det 14 grader på termometern och solen värmde verkligen ordentligt när jag tog en sväng med Maxen, så underbart. Hoppas bara det håller i sig nu så guben kan komma igång med sitt jobb !! Han börjar gå som en äggsjuk höna här hemma och kastar lystna blickar, ja inte mot mej tyvärr men mot traktor och harv......(ja nån blick kanske jag får också ibland) I helgen ska det bli 15-20 grader varmt, synd bara att Gradzik inte fick njuta lite värme när de var här, men så är det i Sverige i april, ömsom sol ömsom regn och ömsom is ! Man borde ju ha vant sig efter nästan 54 år på denna jord men man längtar lika mycket varje år efter den sköna vårsolen ! Våren tror jag är den årstid jag tycker mest om, men i år har den varit trög. Men en nysådd åker är bland det finaste som finns.
Och i växthuset gror det för fullt, är sugen på att köpa lite mer plantor, får se om det blir en sväng i helgen. Mer jord måste jag oxså införskaffa. Lite tomatplantor, lite örter gurka och squash får det nog bli också tror jag ! Sen är det bara att vänta på skörden !


lite bilder från dagen !
Nu ska jag dra mej tillbaka till sängen, köra lite wordfeud och sen blir det (förhoppningsvis) ögonlocken ihop !



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback