Snö snö snö och ännu mera snö.......

Det bara snöar och snöar och snöar.....Fy tusan för snö...ska det aldrig ta slut ???? Är ganska trött och less på snön, jag som inte brukar bry mej så där fasligt för snön men men har man guben med benet i paket så måste man ju göra en insats.......Guben lekte i måndags med sina kamrater och druttade på benet så han fick åka till
farbror doktorn :( Gipsskena sa farbror doktorn visserligen ingen spricka men men en ligamentskada och rejäl stukning....Så där sitter han med benet högt och kryckorna bredvid sej, och snön den bara faller och faller !!
Så idag  har jag skottat och skottat och skottat blä och fy tänkte nästan skicka efter en snöslunga men insåg att man inte kunde få hemkörning på en söndag så det fick va ! Men Maxen tycker det är kul i alla fall tur för honom....Men till slut kunde guben inte hålla sig utan jag fick väl baxa upp han i traktorn så han fick köra lite snö för vi vill ju gärna ha en tidning i morgon bitti ! Men sen var han slut för att inte tala om hans lilla fru som fick fixa till med snöskyffeln :) Men nu har vi ätit god mat druckit gott vin och efter skidskyttet ska jag ta mej ett varmt bad. Som jag ordnat varmvatten till själv efter som jag får sköta vedeldningen också förstås. Dessutom har jag jagat höns i snön också en liten höna smet ut medans jag var inne för att se till att de hade mat och vatten, den stackars hönan frös förstås men jag fick i alla fall tag i henne efter ett tag, hjärtat slog dubbelslag på Agda tur hon överlevde........
Nu ska jag ta lite äpplekaka medans jag hejar på Skidskyttetjejerna, heja heja heja !!!



see  you



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback