is och snö.....och snö och is...

Ja historien upprepar sig, det snöar IGEN!!! Och denna gång är det is under halleluja !!! Eller inte.....Idag har det varit för jävligt att ta sig runt ute, snö och is under. Var ledig idag och tog lite sovmorgon, skönt. Jag skulle ha stannat kvar i sängen för utanför fönstret kom det vita flingor från skyn, bläääää ! Efter en seg frukost och tidningsläsande skulle jag ut och mata höns och gå hundpromenad. Sagt och gjort jag tog på mej alla vinterkläder, mao termobyxor, jacka mössa tjocka vantar halsduk och stövlar men tänkte att ok det snöar behöver inte broddarna under skorna. Ack vad jag bedrog mej, höll på att slå ihjäl mej efter tre steg med sparken så det var bara att krypa in igen och på med broddarna. Men hjälpte det ?? Nej nej och åter nej efter ett eller möjligtvis 2 steg så satt det tjockt med snö under broddarna så de gjorde INGEN nytta. Hmmm ja ja det var ju bara att försöka ta sig fram i alla fall. TIll hönsen kom jag och sen blev det en liten promenad i lus-tempo med voffsen. Ja han sprang ju för fullt förstås han har ju inbygda broddar i tassarna och han tycker det är SÅ kul med snö och vinter. Blää igen. Jag smög försiktigt fram på trippande fötter med händerna i ett stadigt tag om sparken och det gick rätt så bra.....ett tag....Sen for jag i backen schvish vad det gick :) Tur ingen mer än Max såg mej...eller förresten han såg mej inte heller för han hade sprungit i förväg hem och låg på lagårsbacken och väntade. Och där låg jag i vägkröken och skulle försöka ta mej upp. Jag kröp till snövallen och alla ni som känner mej vet hur jäkla stel jag är och vilka bedrövliga knän jag har så det var inte lätt att försöka ta sig upp kan jag lova. Jag övervägde länge om jag skulle krypa hem och fösa sparken framför mej men till slut kom jag i alla fall upp. Sen var det bara att glida hemåt, gjorde ett försök att sitta på sparken och sparka mej framåt men det gick inge bra det heller. Jag kom hem utan fler vurpor men ont i hela kroppen hade jag..... Pust pust. Gjorde om samma procedur på eftermiddagen och då höll jag mej i snökanten på vägen och klarade mej utan vurpor.
Nu ska jag ut med voffsen för att "kissa godnatt" får se hur det går.


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback