Is is och ännu mera is....

Ja det vet i tusan om det är bättre....Isgata utanför huset, det är himla bra med spark OCH halkskydd, då tar man sig fram iallafall. Och blåser halv storm gör det utanför knuten, kanske inte är varken snö eller is kvar i morgon bitti när man vaknar, hoppas hoppas hoppas !!!
Nu är julen bortstädad också, tänk vad mycket pynt och tomtar man släpar fram för ett par futtiga veckor- Men jag tycker det blir lite mörkt när man tar ner alla adventsstakar och stjärnor....det är trist. Men utegranen och de övriga belysningarna på veranda och pergola får allt sitta kvar lite till.  Ska bli spännande att se vilket julpynt man glömt framme i år, brukar se något efter nån vecka eller så .)
Och sen har vi ju våra tradiotionella girlanger i kökstaket, dom får väl sitta kvar tills guben blir bra i foten, är väl inte värt jag tvingar upp han på stegen eller ???
Idag kom andra utskicket om Kina-resan i vår, oh vad jag längtar !!!! Ska bli så spännande att se allt det där man bara sett på tv och på bild, kinesiska muren, himelska fridens torg och allt det andra. Och all shopping man ska göra......Längtar längtar längtar !!!!
Men nu är det jobb som gäller, åtminstonde en vecka till sen far vi på lill-semester ner till Skåneland, pappsen får vara hund-katt-höns-husvakt, tack för det snälla pappa !!
Nu har jag sett färdigt på snyft-tvn för i kväll, dags att gå ut med hunden och krypa till kojs !!



see you



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback