Buss och fortet

Jobbade bara 5 timmar idag,  skönt med kort dag, det var länge sen !  Stod och funderade i morse om jag skulle ta bilen istället till jobbet för att komma hem snabbt och eventuellt kunna handla lite på vägen men va faan jag har ju investerat i busskort så jag tog den....Men men det beslutet ångrade jag när jag skulle hem. BUssen ska gå 14.12 från Fristadstorget klockan blev både det och 14.15 och 14.20 och ingen buss i sikte, när klockan var 1425 ringde jag länstrafiken och fick veta att bussen var trasig och de skickat ut en servicebil och det skulle dröja ca 10-15 minuter innan den kom och det gjorde det mycket riktigt. 1443 närmare bestämt och jag kan lova att tanterna var irriterade !!! Var alltså inte hemma förrän ca 1515 drygt 45 minuter senare än beräknat Blää för bussen idag !Det rimliga hade varit att de skickat en ersättningsbuss i stället lite tidigare, men icke icke !!
Efter fikastunden hemma drog jag och Maxen till skogen för att leta svamp. Och jag kom faktiskt hem med en liten påse ! Mest gula kantareller men några få trattisar också men det är lite för tidigt för dom än, får vänta till helgen eller nästa vecka tror jag. Men det blev gott till korvstroganoffen i kväll.
Ikväll var det dessutom final i Fångarna på fortet ; Mästarlaget mot Handbollslaget en riktigt kul kamp faktiskt ! Till skillnad från gårdagens platt fall med de fånigaste av de fånigaste !! Jag säger bara Pernilla Wahlgren, vilken störig människa ! Bara fnittrar hela tiden och hon var ju tyvärr ingen vidare i cellerna heller, hon personifierar dum blondin om ni frågar mej.....Nej nu var jag bra elak, hon är säkert snäll och rar, men i tv är hon ganska jobbig tycker jag !

Nej nu blir det bingen

see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback