Sommaren som kom av sej.....

Idag var det ett riktigt ruskväder, skönt att vara inne på jobbet och att slippa gå ut. Vi håller på att fylla poolen hemma och räknar med kanske ett första dopp i helgen ?? De har ju sagt att det ska bli fint väder då så vi hoppas !!! Men det är mycket jobb innan dess, den ska fyllas och chock-kloreras och sedan värmas upp, och det tar ett tag får se hur mycket vi får upp tempen till helgen igår var det 10 (tio) grader, burr till och med kallare än det var i Åsunden i midsomras då jag tog premiärdoppet i sjön och det var 17 grader.
Men idag var det alltså bakslag för sommarvädret, igår och för att inte prata om i lördags då det var så underbart.
Men men den kommer igen, vårsommaren  det är jag säker på.
Liljekonvaljerna blommar för fullt och snart slår syrenerna ut, alltid lika härligt och somrigt !! Och i växthuset växer det så det knakar, fast det bara var en knapp vecka sedan jag sådde sallad och spenat har det redan kommit upp lite grönt i min hemmagjorda sålåda ser så mysigt ut.
Natten var som sagt inte så himla kul men nu börjar jag faktiskt känna en förändring i axeln, har knappt inte haft ont på hela dagen och börjar känna mej riktigt rörlig igen, hoppas hoppas det gjorde susen med kortison-sprutan.
I kväll har jag fått hem en leverans från mat-affären igen, så bekvämt och verkligen suveräna varor. Ska ta och göra iordning en härlig jordgubbssallad och smaska på framför tvn tror jag. De ser jättefina ut. Men en sak är jag lite missnöjd med och det är alla plastkassar som de packar maten i, verkar lite slöseri faktiskt, Men jag ska nog skicka ett mail och påpeka det får se om det blir nån ändring. Visserligen ingår ju påsarna i fraktpriset men det är lite slöseri och man vill ju tänka på miljön. Men maten är finfin inget att klaga på !! Och det är ju så skönt att slippa åka och handla.

Nej nu ska jag snoppa jordgubbar




see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback