Skånehelg

Japp så är jag då hemma igen efter skåne-äventyret den här gången. Hade en helmysig helg. Vi hyrde bil och for runt lite grann i nejden. På fredagen åkte vi till Höganäs och shoppade loss på outlets som de hade där och käkade hamburgare på pannkaksladan :) Sen tog vi en tur till Mölle och Kullaberg, fint vid havet synd att det blåste så kallt annars hade det nog blivit en glass vid kajen. Sen tog vi ett annat köpcentrum på vägen hem : Centrum Syd tror jag det hette där jag införskaffade en vårjacka, Jag är väldigt nöjd !! Soligt¨på vägen hem. Lördagen började med ösregn och fortsatte med ösregn hela dagen. På morgonen bjöds jag på frukost på Grand Hotel, en morsdagspresent i förskott, HUR gott som helst, en riktig drömfrukost !! Saknades inte något och vilken trevlig personal och proffsigt, snyggt och prydligt och till och med äkta espresso, ja för min del blev det en kaffe latte....Mmmmm.
Sen fortsatte Sandra och jag med bilen till Malmö för besök på ett av Europas och jag tror Sveriges största IKEA, ganska nyöppnat och väldigt fräscht måste jag säga. Och som vanligt hittade vi lite dittan och datten som man alltid gör på Ikea....Fast man inte behöver nåt......Tog en tur genom Malmö och stannade till vid Entré ännu ett varuhus VÄLDIGT stort med många många affärer. Där slog jag till på lite mer grejor .......Det är kul att shoppa !!!
På kvällen tog vi det lugnt med god mat och lite spel. Sista dagen (söndagen) var riktigt kylig men vi tog en biltur ut på landet till en örtagård. Jättetrevligt ställe med en hel massa plantor, och jag blev så sugen på att handla men jag hade tyvärr redan fyllt både väska och extra kasse så det fick bli några små-påsar med te och kryddor. Efter en god middag på en trevlig grekisk resturang så satte jag mej på tåget för resan hem. Kl var 17.28 och jag skulle vara hemma kl 21 45 efter byte i Norrköping men men jag åkte ju med SJ. Och man borde ju tycka att tågen skulle gå som på räls nu när snön och isen är borta men icka sa nicke....Signalfel och godståg ivägen och enkelspår och gud vet vad gjorde att tåget kom 40 minuter för sent till Norrköping och då hade mitt anslutningståg redan gått. Så det blev till att åka buss hem till Eskilstuna, en buss som kördes av en galen chafför som varken hade körkort eller omdöme eller lokalsinne (eller karta).....
Hur som helst 1½ timma försenad var jag i alla fall hemma hos gube och voffsen, puh vilken resa.....
Nu är det bara att skriva rapport till SJ och kräva pengar tillbaka !!

Men en helmysig helg hade jag i alla fall nere hos Sandra och Daniel och lilla Jabba. En härlig tradition som kommer att upprepas.Här några bilder från helgen :



see you

Kommentarer
Postat av: syrran

jaha då vet man vem Linn har fatt shopping-drogen ifrån...

2010-05-18 @ 08:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback