Ferdinand ?

Jag undrar om min lilla hund tror han är en tjur ?? Nog för att han är stor och kraftig men tjur ??? Nej Lilla Max det är du inte"!! Men varför nu denna fundering ? Jo när jag kom hem från jobbet i dag hade jag ju tänkt åka ner på ett gympapass men solen sken så skönt och voffsen hade ju inte varit ute på nån längre promenad med Husse som är upptagen på åkern så jag strunta i passet och gick en långpromenad istället ! Jätteskönt i solen, behövde bara t-shirt och huvtröja, länge sen sist. VI gick och gick och så gick vi förbi ett grannhus och då reagerade min lilla tjur med ett hiskeligt VOFF VOFF ! Och ni som känner voffsen vet att han ALDRIG skäller !! Men vet ni vad som var den stora faran i trädgården ??? Jo grannen hade tvättat lakan och hängt dom i trädgården och ett av dom var knallrött !! Och det var ju jättefarligt !!!! Jag fick knappt med mej Max han krånglade skällde och vred sig runt (40 kg !!! tänk er det )  och försökte fly iväg, hade jag inte hållt i kopplet hade han försvunnit som en avlöning !! Knäppa stora snälla hund, tänk att ett rött lakan kan vara så farligt, men han kanske lekte tjur vad vet jag ???
Nu har vi käkat lite mat vi två tjuren och tjurfäktaren och väntar bara på att husse ska komma in och få i sig lite mat också men han kör nog på så länge han kan skulle jag tro.
Nu blir det hockey på tv SVerige mot Frankrike tror jag bestämt det var, men jag ska nog inte titta på det tror jag,,,,Men jag kan ju lyssna lite på tv medan jag läser nån god bok kanske ?
Nej  1 arbetsdag kvar den här veckan, skönt !!


Ferdinand !!



see you




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback