The bottom is nådd

Nu kan väl förkylningen bara bli bättre eller ??? Det kan bara inte finnas mer att snyta ur denna röda stoppnäsa !! Näsdukarna håller på att ta slut, smörjer salva stup i kvarten under min röda mule men det svider i alla fall.
Idag blev det några timmars jobb (fast jag egentligen skulle varit ledig) men högsta cheferna var på besök så de behövde min hjälp ett par timmar. Och inte mej emot, det är så kul och jag har hur mycket att göra som helst !!
Det är rena ljusterapin förresten att jobba där, så härligt precis vad man behöver i mars ! Idag sken visserligen solen på fm men det blåste snålt och iskallt när jag och Maxen var ute !
Nu vill jag verkligen ha vår !!
Nu ska jag försöka sova några timmar, är ledig i morgon och ska väl hjälpa guben att packa inför hans resa ner till Chamonix tillsammans med Limpan ! Var ju egentligen meningen att jag skulle med i stället men men får man nytt jobb är det ju liksom inte läge att be om semester första veckan :) Och jag var ju där i oktober så jag får väl hålla mej hemma den här gången, Nästa gång hoppas jag vi kan åka tillsammans !
Men det blir kul för Far och dotter att umgås lite också !
Som tur är för mej (och framför allt för Maxen och hönsen) så får jag hjälp att klara "hushållet" av Mor och Far !! Verkligen snällt att de kommer upp och gör mej och djuren sällskap  så inte voffsen får vara ensam hela dagarna när jag måste jobba, Toppen !!

Nu blir det sängen



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback