ledigt

idag var det lediga dagen, försökte ta lite sovmorgon men det blev ju inget med det.....Vaknade kl 640 när gubens väckarklocka ringde och sen var det ju kört förstås. Men jag försökte somna om och jag låg kvar i sängen till klockan var åtta men sen var det bara att gå upp och börja dagen! och den började ganska bra, tidningen hade kommit frukosten smakade gott och sen blev det en långpromenad med voffsen ! Tyvärr utan sol men det blåste ialla fall inte och det får man väl vara glad för ! Tittade i rabatterna om det hänt nåt och ja, tulpaner och krokus gör sina försök att växa uppåt uppåt, får se om de klarar det eller om de ger upp !
Lunch och lite städ och bak, det är vad jag sysslat med idag och snart blir det ett gympapass. Ska bli skönt att röra på fläsket, det behövs känner mej ganska stor just nu skulle vilja droppa ett par tre kilo åtminstonde ! Får väl ta tag i det ordentligt, jag vet ju vad jag ska göra det är ju "bara" att göra det också !
Hmm kanske skulle grädda lite våfflor till guben i kväll det är ju gubevars våffeldagen idag 25 mars. Och för att inte glömma det är oxå LÖNINGSDAG !! Hipp hipp hurra ! Fick en ganska skaplig lön den här gången pga byte av arbete och lite semesterdagar som betalats ut så jag sitter nöjd .....In med lite pengar på sparkontot !
Nej nu har jag inte tid att sitta här längre.




see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback