låååång dag

Idag var en låååång dag på jobbet, åkte 748 bussen in till den stora staden och tog 1912 bussen hem en lång lång dag ! Men men den gick oerhört snabbt faktiskt, för det är en hel del att göra på jobbet. Men det är bara kul, jobbar med många trevliga människor mycket skratt blir det.
Det var mörkt när jag gick hem från bussen, inte för att jag är rädd nej då (bara lite.....) Hoppas ingen såg och hörde mej när jag trippade fram bland isen....Jag var livrädd att ramla tycker inte om att gå när jag inte ser där jag går utan hade egentligen velat lägga mig ner och krypa för att inte stå på öronen men med tanke på alla hundskitar som ligger utmed vägen så avstod jag från det sättet. Nej jag trippade försiktigt försiktigt tills jag anade att isen var tinad och vägen var "ren". Och sen för att skrämma bort alla älgar vargar och björnar som brukar hålla till vid vår väg "asg" så sjöng jag högt och ljudligt med låtarna som spelades på min mobilradio ! Var nog inte min bästa sångröst men alltid skrämde det nån !!!
Ja, jag kom i alla fall hem ordentligt utan att bli uppäten av vare säj bu eller bä  och hemma väntade guben med goa pannkakor, tack tack för det, smakade ljuvligt.
Nu ska jag försöka boka tågresa i maj ner till dotra i Skåne, men Sj-hemsidan har bara krånglat !
Sen blir det några nya kapitel i Jungsteds nya bok innan mina blå slår ihop på kudden.



see you

Kommentarer
Postat av: syrran

du, ta en ficklampa med dej när du gar hem fran bussen sa kanske du undviker att ramla.

Kram

2010-03-17 @ 10:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback