blodinspiration....

Idag var jag ledig efter att ha jobbat 2 dagar i helgen, och det var skönt ! Soligt väder och jag kände mej ganska pigg faktiskt när jag vaknade. Efter frukost blev det en promenad med Maxen i det härliga solskenet. Jag börjar nästan tro på att det blir en vår i år också, det kändes i ansiktet när man kommit in att solen faktiskt tagit lite färg i plytet, Härligt !!
Nu har jag bakat lite smörgåsbullar som jag hittade receptet på när jag var på blodgivning i förra veckan (där av den något bizarra bloggrubriken)
Jag hade precis blivit tappad på ett antal ml blod och denna gång gick allt som det skulle till skillnad från förra besöket då allt misslyckades och jag fick gå därifrån med ogjort arbete :( Trist men det är sånt som händer påstod de. En något klantigt biträde försökte sticka in nålen på mej men på något sätt fick hon det (blodet alltså) att koagulera så det blev stopp på stopp på stopp i nålen. Jag tror sammanlagt 4 pers var och vred runt och fixade med kanylen men men det var bara att avsluta, trist..... Men den här gången gick det som det brukar alltså galant !
När jag var färdig tog jag mej en macka och lite kaffe och juice för att fylla på vätskedepåerna som brukligt är, satt och tittade i en tidning (en matlagningstidning naturligtvis, min favoritläsning) och ramlade på ett recept på morotsbullar med solrosfrön och dinkelmjöl i, och det lät ju mums i mina öron !! Hur skulle jag göra: skulle jag riva ur receptet, nej för många vittnen....smuggla ner den i väskan nej för liten väska. Inget papper hade jag att skriva av men men vad fanns i väskan JO min lilla kära mobil...SÅ det fick bli en anteckning i mobilen ett starkt förkortat recept skrev jag ner (åhörarna trodde väl jag sms-ade haha) och nu har jag bakat efter mobilreceptet. Luktar gott och förhoppningsvis smakar det detsamma.
Nu hade jag tänkt ta med mej en kopp kaffe ut i solskenet och njuta av lite java i vårsolen men nu verkar det som om den har försvunnit (solen alltså) får se om molnen vill vika av för då blir det coffee in the sun  !!



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback