Hachiko

Har precis sett en helt underbar film : Hachiko. en vän för livet.  När guben ville se på speedway (som jag som ni alla vet HATAR) (funderar på att starta en Facebook-grupp som heter Vi som hatar Speedway) (eller möjligen vi som hatar att speedway förstör lördagkvällar) (eller vi som hatar att speedway förstör äktenskap genom att förstöra varje lördag) (Hahaha skämt åsido jag gillar INTE speedway som ni förstår)
Som sagt när guben vill kolla på några gubbar som åker runt runt runt, luktar illa och gör av med en massa bränsle utan att komma nånstans så vill jag göra nåt annat som att titta på film !!
I kväll valde jag en som jag skickat efter utan att riktigt veta vad det var : Hachiko en vän för livet med bla Richard Gere och en helt underbar hund ! Filmen är gjord av Lasse Hallström och handlar om en underbar hund av rasen Akito (nån sorts japansk hund) som blir "upphittad" av Richard Gere (som bara är SÅÅÅÅÅ SNYGG) (Blir bara snyggare och snyggare) och man följer deras liv. Så härlig film och kärlek och lojalitet och jag säger bara det ; Det är härligt med en gammal hederlig sentemental film som man får tjuta ordentligt till, tårarna sprutade jag lovar........Men jag vet inte om det har med att göra att jag har haft och har hund, man kanske blir lite mer känslig då vad vet jag. Filmen kan i alla fall rekommenderas starkt, den får 5 ***** av mej i alla fall !!






see you



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback