Snökul

Det är kul med snö !! I alla fall om man heter Max och är en Golden Retriver !! Han fullkomligt älskar vintern ! Snö och kallt är hans favvo, och han skulle kunna vara ute hela dagarna, det är nåt som är säkert ! Idag tog vi en tur med sparken och det var så mysigt !
Nyårsaftonen spenderades med grannarna, trevligt som det brukar. Vi har knytis så att den som hyser festen inte ska jobba ihjäl sig för att utfordra gästerna. I år hade jag förrätten och chockade vännerna med trattkantarrellsoppa som det verkade att de gillade....Huvudrätt blev file och gratäng och efterrätt chokladformar med dajmglass...Så gott så gott alltsammans men man är ju inte van vid trerättersmiddagar så magen stod i 4 hörn efter middagen. Och då var det dags för sällskapsspel, i love it !! Absolut överens hette det första och det gick väl sådär....Men nästa spel gick desto bättre så slutet gott allting gott !!  Ett trevligt avslut på 2009 !!!
Fredag lördag har gått i slappt tempo, men det är väl skönt att bara slappa .......
I morgon ska vi fara ner till Mor och far för lite mat, hoppas på bra väglag och ingen snö.
Nu börjar ett nytt år 2010, hur svårt kommer inte det bli att skriva dessa siffror, undrar hur många gånger man kommer att skriva fel ? Ett spännande år väntar. Nya bekantskaper nya utmaningar ska bli så kul !!
Funderar på att skaffa skidor.....Ja på längden alltså ingen utförsåkning för mej inte men kanske kanske att mitt sista minne från längdskidåkningsspåren har suddats ut. Men jag vill ha bra grejor om jag ska göra ett försök, kanske ska sväng till affären med skidor i....I dag när solen sken och snön låg vit och fin hade det faktiskt varit kul att testa. Men men som ni säkert vet så slutade ju min skidkarriär nån gång på högstadiet när far min vallat fel och jag kom sist i skolans skidtävling. Får se om jag KANSKE gör ett nytt försök nån gång, den som lever få se...
Nu  har vi ätit god mat, druckit ett glas vin, svurit över v75 hästarna och snart somnar vi väl framför tvn som vanligt....Robinson vs Stjärnorna på slottet får se vilket man sover bäst till.
Kanske ska kolla om det säljs några justa skidor på blocket........Nej jag håller mej nog till sparken!


see you 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback