Hej mitt vinterland.....

Idag var en riktigt fin vinterdag. Soligt men riktigt kallt men så där gudomligt vackert som det kan vara en snöig vinterdag i Sverige på landet. Jag och Maxen tog en lång sparktur i solen så gudomligt underbart ! Hade inte temperaturen varit så som den var hade det nog blivit en fika utomhus men när det är uppåt -20 så får det nog vara. Hade det varit -10 så hade den varma chokladen kommit fram absolut !! Men vintern är ju lång så det kommer nog !! Tänk att sitta på sparken med varm kopp choklad....mmm man blir som barn på nytt.
Sen har det blivit lite plock och städ i dag och lite tv-sport-tittande. Vinterstudion är nog den bästa sporten på tv tror jag. Gillar att titta på längdskidåkning, skidskytte o sånt däremot har jag ledsnat på slalom och annan utförsåkning. Ganska trist enligt mitt tycke.
Nu i kväll har vi dragit in tvn till  vardagsrummet så vi kunde se på tv med brasan brinnande i kakelugnen, det blir lite mysigare på det viset. En brasa som sprakar och ger ifrån sig en härlig värme det är livskvalite det. Med ett gott glas vin till, då mår man ganska bra !
I morgon blir det revy ! Vi ska se Eskilstunas lokalrevy och sen ska maken bjuda på middag ute   !! Ska bli kul att få sig ett gott skratt, de brukar vara sevärda, vi har sett dom i flera år nu. En tradition i januari.
Nu är det nyhetspaus från filmen på fyran så jag passar på att blogga lite. Ska försöka se färdigt filmen men jag är inte så jättebegeistrad, har försökt se den förrut och misslyckats.....Lite för underlig för min smak jag gillar ju mest snyftare och romantiska komedier :) Filmen heter A beutiful mind och handlar om nån matematiker som är lite tokig....men som tydligen får nobelpris  ;=)
Får se om jag står ut med hela !



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback