Solig söndag

Idag sken solen när man vaknade, ganska sent idag för min del tog lite sovmorgon ! Skönt, började inte jobbet förrän 1145 så det var skönt att sova till 9.
Idag åkte syrran med familj hem till Chamonix igen, lite ledsamt förstås men vi ses ju till sommaren igen, även om det känns långt till den. Det är så mysigt att ha dom här i närheten, skulle vilja att det var jämt  och ständigt men det går ju inte.....Får väl nöja mej med att ha dom här ett par tre gånger per år.....Kul har vi i alla fall när vi träffas, mycket skratt blir det .
Solen sken som sagt idag och när jag varit på promenad med voffsen i skogen så tog vi en fika nere vid pool-kanten, så underbart skönt jag bara längtar tills man kan ta sig ett dopp på morgonen. Om en månad....kanske kanske.... Sen blev det en tur intill stan för några timmars jobb, lugnt idag (alla var väl ute och njöt av solen kan jag tro) och när jag jobbat klart och skulle åka hem då var solen borta förstås !! TYpiskt !
Men jag är ledig i morgon så man kan ju alltid hoppas på någon solglimt då !
I kväll har jag fixat tipspromenad till Valborgsmässofirande på Hallsta-vallen. 12 Frågor till vuxna och 12 för barn, vuxenfrågorna hittade jag på nätet och barnfrågorna hittade jag på..... Får se om några vill gå promenaden i skogen......
Berra har kommit riktigt långt på mitt växthus nu. Efter konsultationer med Pierre på franska :) så lyckades de båda slå sina kloka huvuden ihop och fick ihop ställningen så nu är det bara att glasa in huset också. Det kommer att bli så bra, så bra !! Jag riktigt längtar till att börja odla. Inte för att jag är nån expert, nej långt långt därifrån men det ska bli kul att försöka. (annars finns det ju grönsaker att köpa i affärn haha)
Men lite tomater och gurka ska jag väl kunna klara ? Och kanske lite örter och smultron kanske ??? Och lite färskpotatis i en hink.....VI får se det är bara fantasin som sätter gränser.....(Och min kunskap kanske ???)




see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback