Ledigt

Ledig dag i dag....igen...skönt med sovmorgon :)  Men bakslag på våren, vaknade upp till
snöslask och regn, blää. RIktigt hundväder tyckte både Maxen och jag men det var bara att
gilla läget och dra på termobyxor och vinterjacka mössa och vantar igen och ge sig ut på
promenad. Inte Skönt, och skitig blev han byrackarn, det blev duschen direkt när vi kom hem.
Sen blev det lite golvrengörning som tack för det vädret.
Eftermiddagen blev trivsam samvaro med grannarna, Grabbarna lekte med växthuset och vi
tjejer höll oss inne, varmt och skönt var det.....Men de fick både kaffe och mat när de kom in och värmde
händerna de små pojkarna !!
Nu börjar man faktiskt se att det kommer att bli ett växthus....Riktigt duktiga har de varit.
Snart ska det börja glasas också, det kommer bli så fint så fint. Sen är det bara att börja odla....
Och det är jag ju så jäkla bra på hmmmmm (gröna fingrar vad är det ?????) Men man får väl
börja lite vackert...lite tomatplantor och gurkplantor ska jag väl klara av ?? Ock kanske en och
annan ört....och sen lite smultron och en vindruvsplanta (nej det heter det väl inte....vinstock ???)
och lite blommor och sen .......Ja det blir nog bra det där.  Nu har jag bara funderingar på om jag ska
inhandla en jäkla massa stora krukor som jag kan odla i eller om jag ska ha en såbädd eller både ock ??
Ja ja det löser sig...Spännande ska det bli i alla fall.
Växthus Odla 60  (6,0 m² alunatur, glas)



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback