En solig ledig dag

Ledig idag, så skönt med sovmorgon ! Uppskattar det mer och mer ju mer åren går, konstigt.... Tänker på min
förra arbetsplats när jag började 730 nästan varje morgon, då fick man sätta klockan på kvart i sex för avfart med bilen en dryg timma senare, huuva nu går bussen vid nio tiden för det mesta.
Och idag vaknade man med solen i ögonen närapå i alla fall. Solen sken åtminstonde på förmiddagen så hundpromenaden blev riktigt skön i skogen. Tog en kopp kaffe i solen med Berra när jag kom hem det var så skönt man glömde nästan bort blåsten.
Idag kan jag inte säga att jag arbetat så hårt precis, en ledig dag var just vad det var ! Lite plock lite matlagning, lite kaffe och promenad och en hel del bokläsning i soffan. Det var så avkopplande så jag är rädd för att jag inte
kommer att somna i kväll för jag känner mej inte så trött precis, efter denna lugna dag.
Jag läser en jättemysig bok nu :Damernas detektivbyrå ja det är just den som gått som tv-serie (men den missade jag) jag läser böckerna i stället ! Lättsam korta kapitel och en hel del småskratt blir det.
I eftermiddag började guben med vårsådden, så nu blir det väl full fart förhoppningsvis. Och bara 4 dagar kvar på April månad, och den månaden gick väl i racerfart eller hur ?? När jag hämtade guben i stan i kväll så såg jag faktiskt hur en del träd börjat grönska och gräsmattan är snart klar för första klippningen, ujujuj snart är det sommar !!
Nu blir det nog ett litet fotbad i alla fall så fötterna blir lite trötta åtminstonde.


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback