Avslappnad

Nu är jag riktigt ren och riktigt avslappnad....Tog ett långt skönt bad i bubbelbadet, smaskade i mej en skål jordgubbar, (årets första portion men inte den sista kan jag lova) (visserligen inte svenska men va faan jag ska ju
inte prata med dom eller hur??) Goa som bara den var de smakade sommar !!! Och det kan behövas, för 2 dagar i rad har det varit strålande sol på morgonen och riktigt skönt när man gått till bussen och 2 dagar i rad har det varit ett riktigt skitväder när jag gått hem därifrån med kall vind och regn....Ja igår spöregnade det när jag gick från bussen DET VAR INTE SKÖNT !!! För inte hade man nåt paraply med sig eller nån liten regnrock ....Nej då det var bara att traska på i regnvädret och svida om när man kom hem.
Men som sagt nu har jag legat i badet och bara njutit, med en trevlig tidning (Tophälsa) Vad jag nu läser den för så slö som jag har blivit..Inte ett enda spinningpass sedan i höstas och inte många gympapass och långpromenader heller om sanningen ska fram. Men tiden räcker helt enkelt inte till. Ja hunden får ju sina promenader så klart men men det kunde ju bli mer. Men jag får väl hoppas på att våren sätter fart och lockar ut mig i skogen och på lite längre sträckor. Men det är kul att LÄSA om hurtiga människor och titta på de fina bilderna och läsa lite recept. Många fina bantningstips får man också på köpet, härligt va ?
Kunde förresten inte låta bli att handla ett par tre böcker i går, ja det blev ju förstås 2 nya kokböcker :) Ja egentligen 1 kokbok : Melker Anderssons och 1 Drinkbok, kan kanske bli användbar i sommarens alla poolpartyn.
Och sen den andra boken i serien om Damernas detektivbyrå, för nu har jag läst ut den första. Riktigt mysigt att läsa om den härliga damen från Afrika. Korta små roliga kapitel som jag gillar att läsa. Kan rekomenderas !!
Giraffens tårar


Imorgon blir en lång arbetsdag men jag tror jag ska ta med mej Giraffen och kanske läsa nåt kapitel på lunchen....Om det inte är fint väder för då får det bli en promenad !


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback