Trötter

Nu är jag ganska trötter, har varit en lång dag idag. Uppe med tuppen på jobbet 730-15 sen drog man in
till Friskis och Svettis där jag tog ett spinningpass som kompensation för det jag missade igår. Jobbigt och svettigt men härligt ! Sen en dusch och tillbaka till jobbet för schema möte till ca 20.15....Så nu är jag ganska trött i både knopp och kropp. I morgon är ännu en lång dag på jobbet men på torsdag är jag ledig så då blir det sovmorgon !!
Ja i morrn börjar jag inte förrän 9 så det blir ju en liten sovmorgon det med.
Måste börja ta tag i min kropp och min vikt, har blivit alldeles för mycket god mat och gott vin i sommar. Vågen visar på bra mycket mer än vad den ska men bara jag kommer igång med träningen så löser det sig säkert. Har ju mest blivit hundpromenader i sommar och de blir ju sällan så effektiva, mycket nosande och kissande ( inte jag men hunden) blir det när man promenixar med honom !! Så det blir knappast nån powerwalk :)
Ska nog inte väga mej så ofta heller, en gång i veckan ska jag försöka begränsa det till och inte som jag gör nu
minst morgon och kväll (lite hetsigt jag vet men jag är lite knäpp)
Theo börjar återhämta sig men är fortfarande tjock i örat så får se om jag får ta en tur till veterinären igen och tömma på nytt, verkar inte bättre. På torsdag ska jag dit med Maxen för hans årliga vaccination, så får väl ta med katterna då ! Men jag vet inte hur jag ska bära mig åt med 2 katter och 1 hund i bilen men bara 1(en) transportbur till katterna. Ska jag stoppa in båda där eller ha en lös ??? vet i sjutton hur jag ska lösa det.....
Men det ordnar sig nog. Det brukar det ju göra. Nu ska jag läsa nyheterna och sen blir det hopp i säng !!



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback