svampskogen

Var i svampskogen en timme och hittade en hel del trattisar som nu ligger och torkar till sig. Trist att rensa men underbart i skogen tyckte både jag och Maxen. Sen blev det fika i solen och plantering av de inköpta tulpanlökarna från Amsterdam. Ska bli spännande i vår om det kommer några vackra blommor i rabatten....Sen var jag sugen på ett sista bad, Berra har stängt av värmen så det var "bara" 22 grader i poolen men jag gjorde ett försök i alla fall. Jag var i men kom ganska snart upp igen för det var isigt !! Men jag har i alla fall varit i även om det var blixtsnabbt. Ser härligare ut än det är kan jag tycka. Men men det är ju 19 september idag.
Nu tänkte jag laga lite lunch till guben och sen får det bli lite läsning tror jag. I kväll är det födelsedagsfika hos svågern och i morrn blir det nog en sväng till skogen igen.


dagens skörd ganska bra på en timma eller hur ?
Berra är ute och kör traktor, det är en härlig sensommarhöstdag och jag tror jag ska sätta mej en stund i solen.


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback