Nystart

Det blir liksom en nystart varje söndagskväll....Den här veckan SKA bli bra och det här veckan ska jag träna och promenera och äta rätt och vara glad och positiv !
Såg på Topmodels nya säsongsöppning alldeles nyss och tänk vilka drömmar och förhoppningar som de tjejerna har och hade. Och som så många fick se grusas och falla platt. Man blir berörd även om det är ett ytligt konsept och mycket handlar om långa ben höga kindben vackra leenden och flams och trams. Men att se dessa flickors högsta(??) dröm gå i kras och se tårarna strömma ner för de vackra kindbenen är hjärtskärande. Ska bli intressant att följa de 13 som blev uttagna och se deras image ramla ihop för jag är övertygad om att de flesta har en mask som kommer att falla när programmen rullar på.
Efter denna ytliga programstart så var det dags för nästa: Ensam mamma söker !!! Alltså det kan jag bara inte titta på !! Jag blir så förbannad av att titta på dessa tjusiga tjejer med sina tjusiga hem, de här ensamma mammorna är det banne mej inte synd om. Ensamstående med barn ska ju ha det så svårt och knapert men det tycker inte jag syns på de här mammorna, i alla fall inte föregående säsonger ! Inte verkar de ha besvär med föredetta karlar heller, det verka så gulligulligt och fungerar så bra tillsammans med exen......Hmm jag undrar jag.  Senaste varianten jag såg på tv av sånt här skit var the Couger från amerikansk tv. Det var en "tjej" i 40-45 års åldern som sökte en "ung" man(hingst) som var äventyrlig, snygg och underförstått bra och uthållig i sänghalmen !! Hon hade väl ungefär 20 st från början och i slutet på varje avsnitt fick alla killar gå fram till henne och ge henne en kyss. Om hon vände kinden till så fick de lämna programmet ratade och ledsna och fick de kyssa henne på munnen så fick de vara kvar några program till ! Det blev många kyssar det !!! Ingen rädsla för svininfluensan här inte !! Vilket "jäkla" dåligt program. Tänk om det vore tvärtom; en "gubbe" i 40-45 års åldern skulle välja bland ett tjugotal 18-20 åriga pangbrudar......Då skulle det bli ett j-la hallå, och skrikas om mansgris och dyl. Pust och stön jag tar mej för pannan, bevare oss från flera av såna program !!!
Men den här veckan börjar idol 2009, och det blir ju kul tycker jag i alla fall. Få se om man lyckas pricka in nån favorit. Ska bli spännande och se och det finns några sångförmågor kvar i landet.
I kväll kl 21 börjar en ny serie i fyran som tydligen ska handla om någon sorts pandemi som utbryter i världen. Kanske vi kan lära oss nåt av vem vet. Kanske kan dämpa lite av rädslan hos folk i allmänhet och medier i synnerhet !
Snart läggdags !

see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback