lönelördag

Idag var det lönehelg och jag var på jobbet helladdad. Men av detta blev inget.... Inte speciellt mycket att göra, ja det kom kunder stötvis men inga stora hordar precis, kändes hellugnt. SKönt vi hann till och med en kopp kaffe, ja inte tillsammans men ändå ibland hinner vi ju inte ens med det. Efter jobbet stannade jag till en stund på TP där var det fullt med bilar så de märkte nog av Lönehelgen. Handlade lite presenter till Guben som fyller på torsdag jag talar inte om vad, vem vet han kanske läser min blogg nån mörk natt...... Men det blir nog bra i alla fall !
Sen blev det en promix med Voffsen, både  han och jag längtade till skogen men inte svampskogen den här gången, det blir det nog i morgon ! Sen var det hem och vila benen och förbereda kvällens mat: fiskgryta som vi intog tillsammans med D och J. Berra undrade vad huvudrätten skulle bli, det var väl ingen höjdare för honom men jag ( och jag tror  även gästerna) tyckte det var riktigt gott. Fisk räkor grönsaker med en smak av saffran samt en bit gott bröd en både hälsosam och mättande måltid.
Sen blev det tv och här är ditt liv med Jan Eliasson, en mycket fasinerande person. Så mycket värme och humor och humanitet i en person, honom kan vi vara stolta över från svensk sida. Han har gjort mycket för världen och han verkar vara vid god vigör så han kan nog göra flera underverk, om han får chansen.
Men nu är det väl dags för en kvinnlig gäst Ingvar !! 3 gubbar på raken, fram för fler kvinnor !!!


Nu ser guben på sin favvo sport Speedway (mitt hatobjekt nr 1) och jag sitter och leker framför datorn. Lyssnar på Spotify och spelar spel, men det börjar dra i ögonen så det är nog snart dags för nattsömnen. Och i morgon är det sovmorgon YES !!!


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback