Gordons kitchen

En helg är snart till enda, den har rusat fram i 120 knyck känns det som. I alla fall tog den slut fort.... Idag har jag varit i skogen igen och plockat några liter trattisar, det är så underbart när man hittar ett ställe där de är stora och fina och man bara kan slå sig ner i mossan och plocka och njuta. Härligt med skogens guld !! Nu ligger den på stora tidningar i vardagsrummet och torkar. Det var verkligen en härlig söndag i dag vädermässigt i alla fall. Solen har värmt som aldrig förr som en sommardag faktiskt. Men det känns när den börjar gå ner att kylan kryper på.
Idag har även tvättmaskinen gått för högtryck, men när man bara är 2 kvar i huset så får man plocka ihop till fulla maskiner så det blir bara tvätt ca 1 gång per vecka mot ung varannan dag när hela familjen bodde hemma. En väsentlig skillnad från vårt tidigare liv.
En ny vecka börjar och jag räknar ner: 10 dagar kvar att jobba, sen blir fly fly away.... Härligt !
I går kväll var vi på födelsedagsuppvaktning; Svågern fyllde år och bjöd på smörgåstårta och paj, smaskens. Nu ska jag ägna mej åt tv 3 tror jag, nya avsnitt av Hells kitchen och Top model är lagom för ett slötittande så här på söndagskvällen när man börjar ladda för en ny arbetsvecka. I morgon ska jag ha lönesamtal med chefen, få se om man skött sig på jobbet eller ........ Efter jobbet ett nytt spinningpass med F&S, nice nice. På onsdag ska vi ha vin och ostprovning med jobbarkompisarna det ska bli skitkul att träffas efter arbetstid var alldeles för länge sen sist. Det tror jag vi behöver.


Nu blir det soffan och tvn


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback