Bondlurk

Ok så har man då hjälpt sin gube på åkern !! Jag satt i godan ro och hade fixat mat och kollade nyheter in kommer gubben inrusande : Du måste hjälpa mej jag har satt mej fast med tröskan !!! Vad i h-e ska jag kunna hjälpa dej med blev naturligtvis svaret, jo du ska köra traktorn förstås och dra loss mej :) Hmmm jag har inte kört traktor på ca 25 år och då var det en liten liten traktor och det hände kanske 1-2 gånger efter det har jag bara kört gräsklipparen och den räknas väl inte som traktor ???? Men han är modig han min gubbe så han litade på mej !!! och ville ha med mej ut (ja det är klart han hade ju inte så många att välja på det var ju bara jag Max och katterna hemma) Sagt och gjort jag fick på mej ytterkläder skor hjälm och benskydd och begav mej av ut  !
Väl vid traktorn fick jag en snabbkurs ;( fram back gas och koppling, du kör framåt när jag blinkar med baklysena och gasar med handgasen till 120 varv(????) ungefär. Han kopplade kedjor mellan oss och satte sig i tröskan och blinkade. Och jag klarade det !!!! Ja han höll på att köra på mej med tröskan (ja han var faktiskt emot) för rätt som det var fick han fäste och tröskfaan for iväg mot mej och vad skulle jag göra  kunde knappast komma undan, jag satt ju fast med kedjorna..... Men det gick bra och jag fick en liten puss som tack för hjälpen. Sen skulle jag dessutom köra hem traktorn, jag luskörde över åkern så fort jag gasade på lite tog traktorn lite skutt och hopp framåt. När jag parkerade traktorn och stängde av blev jag varse en liten detalj Berra glömt säga. Var fasen är handbromsen ????? Traktorn rullade sakta mak medan jag kände paniken komma, efter ett par meter fick jag syn på spaken och drog till  och traktorn stannade ! Pust Pust.. Allt slutade väl, nu ska jag nog lugna ner mej med ett glas rött och lite mat tror jag, äventyren får räcka för idag.....




see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback