sömlös natt

Jag borde gå och lägga mej nu för klockan närmar sig 23 och då ska man väl sova ?
Men jag vet hur det blir, just nu känner jag mej lite pömsig men när jag gjort mej i ordning, tvätta mej smörjt in mej med antirynkkräm, borstat gaddarna och sköljt med fluor (ordentliga jag !!) tagit min medicin (just nu 3 sorter, glukosamin för lederna, järn för blodet och lite voltaren för inflammationen i armen) och nattkissat och krypit ner i sängen så kommer jag vara klarvaken !! Kanske försöker jag mej på att läsa lite i nån bok, eller kanske göra nåt suduko eller korsord för att bli lite trött och när jag tror att jag är det, så släcker jag lampan och somnar till. I bästa fall. Annars ligger jag där och vrider och vänder på mej, blir kissnödig igen, går upp och gör mina behov och kryper ner igen, och sen upprepar sig detta ett tag. Till slut kanske jag somnar men kl 0300 vaknar jag och ligger vaken ett tag somnar om och vaknar igen och så håller det på tills klockan ringer. Pust vad det är jobbigt att bli klimakteriekärring !! Inte så att jag får svettningar och vallningar men sömnlös det är jag !!
Får se om jag ska slita mej från datorn och göra ett försök.
Till råga på allt har jag en gube som somnar bara han lägger ner huvet på huvudkudden ! Jag blir så f...annad när jag ligger där och inte kan få en blund i ögonen och han ligger där bredvid och snusar och sover så sött. Fy vad orättvist det är !!  Och ändå går jag på gympa, spinning för att bli lite trött, och det är jag ju INNAN jag lägger mej i sängen. Kanske nån som kan ge mej nåt råd ???
Nej det får bli ett sovförsök !!

god natt





see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback