Snö hos mej

Ja i dag kom första snön. Det yrde lite i luften när jag for till jobbet vid tio-tiden men på eftermiddagen och kvällen när jag for hem så kom det STORA flingor. Och det låg faktiskt kvar ett tunt tunt tunt täcka av snö på gräsmattan (när jag kom hem vid halvsju nu vet jag inte har inte titta ut)
Vintern är här och jag har som tur är vinterdäcken på, tack Berra för det !! Men uschligt kallt var det ute, blåst och kallt urrr.
Då var det skönt att värma sig med lite soppa till kvällsmat ! Har hittat en ny favvo soppa bland Keldas färdiga: Mediterranean Tomato, en tomatsoppa med grillade grönsaker i, mycket god och mustig och bara 3 % fett. Med ett par mackor till så blir det en god kvällsmat i höstmörkret, kan varmt rekommenderas. Och snabbt går det också bara att värma, klarar vem som helst. (kan nästan tro att jag jobbar för Arla men den är faktiskt god)
Sen blev det lite Bondekärlek på tv. Men en del är ju för töntiga.....Han pysen i skärgården!!! Ja säger bara det, tycker inte det var så just att han inte talade om i för-programmet att han bodde ihop med mor och far I SAMMA HUS !!! Undrar vad tjejerna(tanterna) tyckte om det ???? Skulle inte jag tycka var så himla kul om jag var i deras kläder. Men de andra bönderna är kul att se på, få se om det blir lite kärlek så småningom, det lutar åt det i alla fall. Ska bli kul att följa fortsättningen.
Skönt att se lite sommar på tv också när det är sånt skitväder ute.
Idag fick jag en jultema tidning på posten som jag tydligen hade beställt......Jag blir galen på såna där inbetalningskort där det är två att välja på ; ett där man bara betalar för tidningen man prenumererar på och ett där man betalar för tidningen + en annan tidning eller bok, JAG TAR ALLTID FEL !!!!!
Men nu var det ju en liten tidning om jul och pyssel och det är ju aldrig fel. Kul med lite stämning, fick lite roliga tips att pyssla med (jag som ÄR så pysslig eller vad säger ni ???) Nej färdigköpt pynt gillar jag bäst, klippa och klistra har jag aldrig varit så mycket för även om jag var tvungen att göra det när jag var d-mamma.
Snart är det advent och dags att plocka fram stakar och ljus, mysigt, glöggen har vi redan provsmakat. Årets glögg på bolaget var med clementinsmak, riktigt god faktiskt och var i en urläcker orange flaska. Tur att man köpt på sig ett par flaskor för snart är den väl slut på bolaget.
Nej nu ska jag snart sova tror jag ledig i morrn men har en massa grejer för mej ändå och sen kommer ju Sandra i morgon kväll.



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback