regn och rusk

Usch och blä för regn och rusk. Tur man gick hundpromenaden på förmiddagen för eftermiddagen har regnat bort. Eftersom Berra börjat med slipning och fix inför målning av rum så har jag hållt till i köket för att kunna bistå om något behövdes. Fick lite baksug :) (ha ha vilket skämt va) för jag hade några äpplen som såg lite skrumpna ut så då fick det bli en äppelkaka som blev väldigt väldigt god....När jag ändå var igång fick det bli en omgång saffranslängder också, det är ju advent snart ! Tänk vad det doftar gott i huset när man bakar, och det var tur att målarfärgslukten fick lite konkurrans. Sen har tvättmaskinen gått varm idag också, vi har ju sk vintertaxa på elen så då gäller det att tvätta på billigtid dvs mellan kl 22-06 på vardagar och dygnet runt på helgerna. Men när man som vi är bara 2 personer så är det inga problem att klara detta.
Har precis kollat in Filip och Fredrik på femman, det är ju märkligt att ingen lyckas att slå dom. Trodde mycket på den här killen som tävlade i dag men det verkade vara mycket snack och liten verkstad....Hög intelligens räckte tydligen inte, synd om Ara i alla fall att han inte fick visa vad han går för.
Nu väntar en ny arbetsvecka, inte lång tid kvar på det här året, tiden går så fort så fort. Nu ska jag snart gå till sängs för i morgon börjar tidigt.
Här är kort på baket och min söta rara katt Frasse !!





see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback